„Podaruj życie Patrycji i innym” akcja emPATIa – LPP

Metryka praktyki

Firma: LPP,
Branża: Handel, Przemysł odzieżowy,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Działania charytatywno-filantropijne
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Wiosną 2016 roku u jednej z projektantek marki Cropp, należącej do firmy LPP, zdiagnozowano ostrą białaczkę limfoblastyczną. Dzięki przeszczepowi szpiku szanse pacjentów na przeżycie wzrastają do 70 proc. Firma LPP w trosce o powrót do zdrowia swojej projektantki, a także innych chorych, postanowiła wesprzeć ideę dawstwa szpiku.

Firma zaangażowała się w poszukiwania niespokrewnionego dawcy szpiku. W czerwcu 2016 r. w centrali LPP w Gdańsku po raz pierwszy zorganizowano akcję rejestracji potencjalnych dawców szpiku, w której udział wzięło 112 osób, gotowych pomóc koleżance.

Firma poszła też o krok dalej, by pomóc nie tylko Patrycji, ale także innym osobom czekającym na przeszczep. W październiku w 5 dużych miastach w Polsce, w wybranych centrach handlowych sprzedawcy salonów marek należących do grupy LPP oraz wolontariusze zachęcali kupujących do zainteresowania się ideą dawstwa szpiku i do rejestracji w bazie Fundacji DKMS.

W ramach akcji zarejestrowano i pobrano materiał genetyczny od 1561 pracowników i klientów salonów marek LPP oraz gości centrów handlowych.

W trakcie akcji w ogólnopolskiej bazie dawców szpiku znalazł się bliźniak genetyczny dla Patrycji. Projektantka przeszła udany przeszczep szpiku w listopadzie 2016 r. i powoli wraca do zdrowia.