PKO Junior – PKO Bank Polski

Metryka praktyki

Firma: PKO Bank Polski,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Edukacja konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2013

Edukacja konsumencka ukierunkowana na najmłodszych jest celem działań PKO Banku Polskiego, który w 2013 roku wprowadził na rynek ofertę PKO Junior i zaproponował rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy PKO Konto Dziecka. W momencie powstania było to jedyne w Polsce i prawdopodobnie jedyne na świecie konto dla osób do 13. roku życia. Dziecko ma do niego dostęp poprzez wzbogacony o elementy edukacji finansowej serwis bankowości internetowej. Za pośrednictwem serwisu młody użytkownik uczy się korzystania z usług bankowości elektronicznej, tj. inicjuje przelewy internetowe, doładowania telefonu komórkowego, które akceptuje rodzic. Dziecko samodzielnie zarządza finansami osobistymi, może wpłacać kieszonkowe, oszczędzać na określone cele, podejmować i realizować wyzwania stawiane przez rodziców. Rodzice uzyskują wsparcie działań wychowawczych w zakresie rozwoju dziecka i rozwijania pozytywnych zachowań. Dziecko, samodzielnie zarządzając kontem, poznaje funkcje pieniądza, ćwiczy wytrwałość w działaniu oraz kształtuje i utrwala dobre nawyki w tym zakresie.

Dowiedz się więcej