Piktogramy segregacji

Metryka praktyki

Firma: Jeronimo Martins Polska,
Branża: FMCG, Handel,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Ułatwienia dla klientów
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

Aby zachęcić klientów do segregacji odpadów i ułatwić im troszczenie się o środowisko, sieć Jeronimo Martins Polska (począwszy od maja 2020 r.) wprowadziła piktogramy segregacji na opakowaniach produktów marek własnych. Artykuły zostały opatrzone odpowiednim oznaczeniem, informującym o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy. Od maja 2020 r. przygotowano ponad 5 tys. projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, które zawierały wskazówki segregacji.

Poprzez wdrożenie dobrej praktyki, sieć wspierała edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych, przyczyniając się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska.