Oznaczenie Nutri-Score

Metryka praktyki

Firma: Kaufland Polska Markety,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Ułatwienia dla klientów
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Oznaczenie Nutri-Score zostało wprowadzone przez Kaufland Polska Markety na opakowaniach produktów marek własnych, w celu ułatwienia konsumentom podejmowania świadomych wyborów zakupowych i zwrócenia uwagi na skład artykułów spożywczych. W tym systemie znakowania ocenie podlegały wszystkie składniki odżywcze danego produktu: cukier, sól, białko, błonnik, ilość owoców lub warzyw czy całkowita wartość energetyczna. Wynik był prezentowany za pomocą pięciostopniowej skali oznaczonej kolorem i literą – od ciemnozielonego A (najbardziej korzystny skład) do ciemnopomarańczowego E (najmniej korzystny skład). Oznaczenie znalazło się m.in. na produktach marek K-take it veggie oraz K-Bio. W 2021 r. Kaufland Polska Markety wspierał także kampanię „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”. Celem firmy do 2023 r. jest umieszczenie skali Nutri-Score na wszystkich możliwych opakowaniach marek własnych.

https://firma.kaufland.pl/odpowiedzialnosc/zrobmy-to-razem/ratowanie-zywnosci.html