„Okienko komunikacyjne” na opakowaniach leków Polpharmy – Polpharma

Metryka praktyki

Firma: Polpharma,
Branża: Farmaceutyka,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Zdrowie i bezpieczeństwo konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2010

Pacjenci realizujący recepty w aptece często mają kłopoty z zapamiętaniem sposobu przyjmowania leków, a aptekarze są proszeni o spisywanie instrukcji na osobnych kartkach, które później są gubione. W odpowiedzi na sygnały interesariuszy firma Polpharma opracowała nowy projekt opakowań leków na receptę, aby były jak najbardziej przyjazne dla pacjentów i farmaceutów. Projekt powstał po konsultacjach ze środowiskiem farmaceutycznym.

Zastosowane rozwiązanie graficzne przyjęło format „okienka komunikacyjnego” umieszczonego na tylnej ścianie opakowania. Składa się ono z dwóch pól: jednego na wklejenie etykiety z ceną (w różnych rozmiarach funkcjonujących na rynku) i drugiego zawierającego napisy: „rano”, „południe” i „wieczór”, a także pozwalającego wpisać liczbę tabletek przyjmowanych w tych porach. Ponadto nazwę i dawkę leku umieszczono na 5 ściankach pudełka (wcześniej maksymalnie na 3), aby zminimalizować ryzyko pomyłki przy jego wydawaniu.

Dzięki projektowi firma pokazała, że jest otwarta na dialog z interesariuszami i stale ulepsza swoje standardy, a ułatwiając pacjentom zapamiętanie sposobu dawkowania leku, wpływa na poprawę skuteczności leczenia oraz swoją wiarygodność.