Odpowiedzialny połów z Carrefour

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Ekoprodukty
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 14 - Życie pod wodą

Sieć Carrefour promuje sprzedaż ryb certyfikowanych i od lokalnych dostawców oraz wspiera polskich hodowców i rybaków we wdrażaniu praktyk ograniczających wpływ ich działalności na środowisko naturalne. Sieć ustawicznie zwiększa w swojej ofercie wolumen ryb pochodzących ze zrównoważonych połowów morskich i słodkowodnych oraz hodowli prowadzonych w sposób odpowiedzialny. Firma wzmacnia współpracę z kluczowymi organizacjami działającymi na rzecz ochrony ekosystemów wodnych. W 2016 Carrefour został partnerem kampanii dotyczącej identyfikowalności produktów rybnych „Z morza na talerz!”, organizowanej przez Marine Stewardship Council (MSC Polska). Jako partner akcji Carrefour zachęca swoich klientów do wyboru produktów pochodzących z odpowiedzialnie zarządzanych łowisk. Firma wzięła też udział w Kongresie Rybnym organizowanym w Gdyni.

Carrefour prowadzi działania edukacyjne skierowane do swoich partnerów biznesowych. W 2016 roku sieć handlowa zorganizowała specjalistyczne szkolenie dla swoich dostawców. Podczas spotkania eksperci omawiali między innymi zagadnienia związane ze stanem ekosystemów wodnych oraz metody certyfikacji i audytów. Carrefour opracował także listę gatunków ryb, którą sugeruje się podczas doboru asortymentu.

Sieć analizuje liczbę produktów rybnych posiadających odpowiednie certyfikaty w swojej ofercie, dążąc do jej stałego zwiększania, aby zaoferować klientom jak najszerszy asortyment najwyższej jakości. Sporządzane są wewnętrzne statystyki dotyczące towaru nieodpowiadającego  wysokim standardom Carrefour, który nie trafia na półki sklepów sieci handlowej.