Odpowiedzialny dialog z konsumentami – Nestlé Polska

Metryka praktyki

Firma: Nestlé Polska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2007
Konsumenci są jednym z kluczowych interesariuszy firmy Nestlé. Dlatego rzetelny i przejrzysty dialog z nimi jest podstawą funkcjonowania biznesu. Poprzez odpowiednią komunikację firma buduje wizerunek godnego zaufania producenta. Profesjonalnie prowadzony dialog pozwala też lepiej reagować i nieustannie dostosowywać swoje produkty do oczekiwań i potrzeb konsumentów. Styl prowadzenia dialogu jest również czynnikiem budowania przewagi konkurencyjnej. Serwis Konsumenta funkcjonuje w Nestlé od 10 lat. Konsumenci mogą kontaktować się z firmą za pomocą sześciu infolinii, jak również drogą elektroniczną. Poziom obsługi jest sprawdzany przez zewnętrzne firmy, tak aby nieustannie pracować nad jakością usług świadczonych naszym konsumentom.W 2005 roku firma Nestlé rozpoczęła wprowadzanie na rynek polski nowego oznakowania swoich produktów, tzw. Kompasu Żywieniowego Nestlé™. Narzędzie to, jako autorski projekt Nestlé, służy do komunikacji oraz edukacji żywieniowej i umożliwia konsumentom podjęcie świadomej decyzji żywieniowej przy zakupie produktów Nestlé. Kompas Żywieniowy™ zawiera m.in. tabelę wartości odżywczych i kontakt do Serwisu Konsumenta. Kompas Żywieniowy Nestlé™ wykracza poza wymagany prawem zakres informacji umieszczanej na opakowaniach i wynika ze zrozumienia faktu, iż rzetelna informacja tworzy wzajemne zaufanie. W 2007 roku proces umieszczania Kompasu Żywieniowego Nestlé™ na opakowaniach został w 99 proc. zakończony.

Inne oznakowanie, które zaczęło pojawiać się na opakowaniach produktów Nestlé od połowy 2007 roku, to wartość GDA (ang: Guideline Daily Mount – pol.: wskazane dzienne spożycie) Jest to element bardziej przyjaznego i zrozumiałego dla konsumentów sposobu informowania o wartości odżywczej produktu. Oprócz tej właśnie, standardowej informacji, konsumenci będą mogli teraz sprawdzić, jaką ilość ze wskazanej dziennej porcji najważniejszych składników odżywczych (czyli: energii, białka, węglowodanów, cukrów, tłuszczu, kwasów tłuszczowych nasyconych, błonnika i sodu) pokrywa jedna porcja danego produktu. System GDA został opracowany przez Europejską Federację Producentów Żywności, przy współudziale największych firm spożywczych w Europie, w tym Nestlé S.A.