Dla mediów
ENGLISH
O nas
Kim jesteśmy
Misja, wartości i standardy
Ludzie
Sprawozdania i raporty
Statut
Kontakt
Polityka prywatności i przetwarzanie danych osobowych
Co robimy
Współpraca
Współpraca z biznesem
Współpraca ze środowiskiem akademickim
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Współpraca z administracją
Współpraca międzynarodowa
Programy
Program Partnerstwa
Chapter Zero Poland
Karta Różnorodności
Karta Praw Dziecka w Biznesie
Centrum Wolontariatu Pracowniczego
Liga Odpowiedzialnego Biznesu
Prowadzenie badań
Szkolenia
Konkursy
O konkursach
Konkurs Raporty Zrównoważonego Rozwoju
Pióro odpowiedzialności
Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes”
Ogólnopolski konkurs wiedzy o ESG
Baza wiedzy o ESG
Baza wiedzy
Baza wiedzy o ESG
Wydarzenia
Encyklopedia ESG
Publikacje
Artykuły eksperckie
Podcast Odpowiedzialny
Dobre praktyki
Program partnerstwa
Odpowiedzialni Pracownicy – Unilever
Metryka praktyki
Firma:
Unilever,
Branża:
FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy:
Raport 2003
Firma Unilever opracowała nowe zasady odpowiedzialności społecznej. Przedstawiciele firmy uważają, że dotychczasowy model zbyt mocno kojarzy się z biurokracją i centralnym planowaniem, co nie oddaje rzeczywistego zaangażowania firmy i jej pracowników w akcje społeczne. Unilever nie rezygnuje ze wspierania ważnych kampanii, ale jednocześnie zdaje sobie sprawę, że akcje te mają przede wszystkim charakter komercyjny, czyli ich podstawowym celem jest budowa pożądanego wizerunku firmy, a przy okazji niosą pomoc tym, którym jest ona potrzebna. Wśród nich warto wspomnieć o renowacji Zamku Królewskiego w Warszawie, Łazienek Królewskich, wsparciu Akcji Pajacyk, akcji edukacyjnej dla przedszkolaków na temat higieny, czy partnerstwie w akcji 'Odnawiamy Nadzieję’, która ma na celu zbieranie funduszy na remont Centrum Zdrowia Dziecka. Aby zmienić tradycyjne wyobrażenie o odpowiedzialności społecznej biznesu, Unilever stara się wspierać zaangażowanie swoich pracowników w pomoc społeczną, wyposażając ich jedynie w odpowiednie instrumenty. Akcje pracowników nie są centralnie planowane, lecz tworzą się z pomysłów samych pracowników.Według założeń nowego podejścia, to właśnie pracownicy mają być pomysłodawcami i realizatorami zgłoszonych pomysłów. Pomoc firmy ogranicza się do umożliwienia realizacji projektów w godzinach pracy i ewentualnej pomocy finansowej, gdy jest ona niezbędna. Jeden z takich autorskich pomysłów zaproponował Marcin Sławski, pracownik Unilever. Postanowił on zorganizować czterodniową wycieczkę do Krakowa dla dzieci ze Szkoły Podstawowej w Wągrodnie, jednej z najbiedniejszych gmin na Śląsku. Pieniądze zostały pozyskane ze sprzedaży kartek świątecznych, które zostały wykonane przez same dzieci, a następnie wydrukowane jako kartki świąteczne Unilevera. Dzięki dodatkowej pomocy innych firm i przyjaciół koszty wycieczki udało się znacznie obniżyć. W ten sposób, zaangażowanie jednego tylko pracownika sprawiło, że kilkudziesięciu dzieciom udało się przeżyć niezapomnianą przygodę.
Nadchodzące wydarzenia
GRU
06
Konferencja D&I Changemakers
GRU
12
WEBINAR: ESRS – wskaźniki społeczne. Równość czy zrównoważenie?
LUT
23
Koniec naboru do 2. edycji Nagrody Karty Różnorodności
Pozostałe wydarzenia
Polecane
Rusza nabór dobrych praktyk do Raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2023"
Czy polscy pracodawcy dbają o różnorodne i włączające zespoły? Publikujemy szczegółowy raport z 3. edycji badania Diversity IN Check
Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie dotyczące pozostałych czterech celów środowiskowych Taksonomii UE
Chapter Zero Poland z nową Radą Programową i Komitetem Sterującym