Od papierowej do cyfrowej Polski – PKO Bank Polski

Metryka praktyki

Firma: PKO Bank Polski,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Ułatwienia dla klientów
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

PKO Bank Polski od lat inicjuje projekty, których celem jest zapobieganie wykluczeniu finansowemu i cyfrowemu oraz ułatwianie swoim klientom i znaczącej części społeczeństwa dostępu do usług elektronicznych i mobilnych.  W 2016 roku PKO Bank Polski włączył się w projekt „Od papierowej do cyfrowej Polski” wyznaczający kierunki rozwoju e-państwa i cyfryzacji gospodarki. Wykorzystując wiedzę swoich ekspertów, uruchomił szereg bezpiecznych i innowacyjnych funkcji dostępnych z poziomu bankowych systemów transakcyjnych – iPKO i Inteligo. PKO Bank Polski, jako pierwszy zaangażował się w program „Rodzina 500 plus” i tym samym zainicjował proces włączania się innych banków w projekt cyfryzacji usług publicznych. Następnie, poprzez swoje systemy, Bank umożliwił logowanie się do PUE ZUS. Przełomem w upowszechnianiu usług e-administracji i ułatwieniem dla milionów klientów indywidualnych i firm Banku stało się udostępnienie opcji tworzenia Profilu Zaufanego, umożliwiającego korzystanie z usług urzędów online. p Pozwala on, m.in. podpisywać dokumenty przekazywane do urzędów; składać wnioski o: dowód osobisty, kartę EKUZ, Kartę Dużej Rodziny; uzyskiwać odpisy aktów z USC; zawiadamiać o zbyciu pojazdu; zarejestrować się jako osoba poszukująca pracy; uzyskać indywidualną interpretację podatkową i zaświadczenie o niekaralności a także załatwiać sprawy w PUE ZUS i korzystać z regionalnych platform e-administracji. Wszystkie narzędzia wykorzystywane przez Bank w projekcie cyfryzacji są sprawdzone i w pełni bezpieczne.