Nowy kanał kontaktu dla osób Głuchych – połączenie online z usługą Tłumacz Migam

Metryka praktyki

Firma: Grupa Allegro,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Dostępność produktów i usług
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 10 - Mniej nierówności
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

W 2021 r. Allegro wprowadziło nowy kanał kontaktu dla osób Głuchych – połączenie online z usługą Tłumacz Migam. Pozwalał on na konsultacje online z klientami platformy przy udziale tłumacza polskiego języka migowego. Firma przygotowała także udogodnienia dla odbierających przesyłki z automatów One Box by Allegro, tj. wysoki kontrast dla osób słabowidzących czy kanał kontaktu dla osób niesłyszących, oraz dostosowała aplikację do ich potrzeb. Aby skorzystać z usługi Tłumacza Migam, należało wybrać odpowiedni kafelek w formularzu kontaktowym lub w przypadku One Box by Allegro, zeskanować QR kod pod ekranem automatu. Klienci mogli także połączyć się bezpośrednio, korzystając ze strony https://allegro.pl/zobacz/jezyk-migowy. Usługa została wprowadzona w Q42021.

Aby seniorzy mogli bezpiecznie robić zakupy poza domem, firma opracowała również szereg dedykowanych rozwiązań, takich jak: Infolinia Allegro dla Seniorów oraz Cykl szkoleń online dla seniorów, zorganizowanych we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Srebrnej. W maju 2021 roku powyższe inicjatywy zostały zakończone i połączone w dedykowaną kampanię toproste.allegro.pl Miała ona na celu poprawę komfortu osób niesłyszących podczas zakupów online, integrację osób z niepełnosprawnościami oraz przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

https://allegro.pl/zobacz/jezyk-migowy

https://toproste.allegro.pl