Nowe media w komunikacji wewnętrznej – portal pracowniczy www.mojetesco.pl – TESCO Polska

Metryka praktyki

Firma: Tesco Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Partycypacja pracownicza
Dokument źródłowy: Raport 2011

Tesco Polska, zatrudniająca blisko 30 tys. w 400 placówkach w całym kraju, potrzebuje skutecznych kanałów komunikacji ze swoimi interesariuszami. Firma usprawniła sposób wymiany informacji za pomocą nowych mediów i portalu pracowniczego www.mojetesco.pl.

Portal ułatwił pracownikom dostęp do wiadomości o firmie, ofert pracowniczych oraz komunikatów korporacyjnych, zwiększając świadomość potrzeb biznesowych, integrując i budując kulturę korporacyjną. Powstanie portalu pracowniczego dało możliwość szybkiego, bezpośredniego dotarcia z informacjami, a ponadto zaangażowało pracowników w ich współtworzenie. Dzięki temu portal stał się wspólną platformą komunikacji, na której widnieją wiadomości oparte o treści nadsyłane przez osoby zatrudnione w sklepach i dystrybucji. Strona, choć administrowana przez dział komunikacji wewnętrznej, korzysta z pomysłów pracowników, którzy pełnią rolę lokalnych korespondentów. Głównym źródłem wiadomości są kierownicy personalni, kierownicy sklepów oraz działu obsługi klienta. Strona daje również możliwość zgłaszania propozycji publikacji na temat prywatnych zainteresowań. Po 3 miesiącach od uruchomienia strony, www.mojetesco.pl miało blisko 13 tys. użytkowników, zaś dziennie stronę odwiedza 300 unikalnych użytkowników, którzy spędzają na niej średnio 7 minut. Dostarczanie tekstów do serwisu jest dobrowolne. Do 72 osób najczęściej zgłaszających swoje pomysły trafiło indywidualne podziękowanie oraz specjalny kalendarz na nowy rok promujący portal.

Mojetesco.pl jest narzędziem budowania marki pracodawcy w oczach jego pracowników. Jest to miejsce przedstawiania sylwetek pracowników (w formie artykułów). Ważnym w projekcie jest fakt uzmysłowienia pracownikom, jakie możliwości daje portal. Wyzwaniem jest również utrzymywanie wysokiego zainteresowania serwisem, by był uznawany za cenne źródło informacji.