Nieperfekcyjna Marchew i Nieidealne Jabłka

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Uczciwe praktyki operacyjne
Kategoria: Relacje z dostawcami
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Dzięki inicjatywie Nieperfekcyjna Marchew i Nieidealne Jabłka sieć Carrefour Polska zachęca do przeciwdziałania marnowaniu zasobów i pomaga w tym swoim partnerom biznesowym. Firma wyszła naprzeciw potrzebom swoich dostawców i zobowiązała się kupić od nich nadwyżki marchwi i jabłek, które z powodu lockdownu nie trafiły do gastronomii i mogły się zmarnować. Tym samym realizuje długoletni program „STOP Marnotrawstwu”. Miarą efektywności praktyki był odbiór od dostawców niesprzedanych w gastronomii marchwi i jabłek oraz wprowadzenie ich do sprzedaży w dużych opakowaniach zbiorczych we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour. Działaniom handlowym towarzyszyła kampania promocyjna zachęcająca klientów do zakupu Nieperfekcyjnej Marchwi i Nieidealnych Jabłek w Carrefour oraz przeznaczeniu ich na zdrowe i smaczne posiłki. Nieperfekcyjna Marchew i Nieidealne Jabłka mogły stać się podstawą doskonałej diety sezonowej, nadając się do bezpośredniego spożycia, a także do przygotowania soków, sałatek i innych dań zwiększających odporność na wiosnę. Promocja świeżych owoców i warzyw od lokalnych dostawców jest częścią strategii transformacji żywieniowej Carrefour, której celem jest m.in. oferowanie wszystkim konsumentom zdrowych produktów w przystępnej cenie.

Akcja na rzecz polskich dostawców rolnych była kolejnym przykładem polityki CSR-owej Carrefour, ale także ważnym elementem praktyki handlowej sieci, opartej na zaufaniu i pomocy jej partnerom biznesowym w trudnych warunkach gospodarczych. Korzyścią dla klientów była nie tylko możliwość zakupu tych produktów w atrakcyjnych cenach, ale także solidarność z polskimi producentami, poprzez świadomy wybór produktów oferowanych w akcji. Pozwoliło to im ograniczyć straty w wyprodukowanej żywność, a także w ich biznesach dotkniętych pandemią COVID-19.