Narzędzia komunikacji wewnętrznej w ANWIL

Metryka praktyki

Firma: ANWIL,
Branża: Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Dialog z pracownikami
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca

W wyniku badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez SW Research, stwierdzono, że co czwarty pracownik średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce nie czuje się wystarczająco poinformowany o działaniach prowadzonych przez swojego pracodawcę. Firma ANWIL postanowiła odpowiedzieć na to wyzwanie. W tym celu wykorzystuje narzędzia komunikacji wewnętrznej: to serwis intranetowy, kampanie informacyjne na specjalnych ekranach plazmowych rozmieszczonych na ternie firmy, materiały drukowane, a także mailingi. Dodatkowo w 2017 roku z myślą o zatrudnionych w obszarze produkcji, którzy nie pracują przy komputerach, utworzono kilkanaście INFOPUNKTÓW – stanowisk komputerowych z dostępem do korporacyjnej sieci. Dzięki temu mają oni możliwość skorzystania z pracowniczych aplikacji, założenia służbowej skrzynki, a także śledzenia aktualności w intranecie. Wewnętrzna sieć internetowa służy również do integracji załogi, m.in. przez organizowane konkursy, w których do wygrania są bilety na imprezy kulturalne, a także cykl newsletterów „Ale weekend” wysyłanych w każdy piątek do pracowników spółki.