Dla mediów
ENGLISH
O nas
Kim jesteśmy
Misja, wartości i standardy
Ludzie
Sprawozdania i raporty
Statut
Kontakt
Polityka prywatności i przetwarzanie danych osobowych
Co robimy
Współpraca
Współpraca z biznesem
Współpraca ze środowiskiem akademickim
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Współpraca z administracją
Współpraca międzynarodowa
Programy
Program Partnerstwa
Chapter Zero Poland
Karta Różnorodności
Karta Praw Dziecka w Biznesie
Centrum Wolontariatu Pracowniczego
Liga Odpowiedzialnego Biznesu
Prowadzenie badań
Szkolenia
Konkursy
O konkursach
Konkurs Raporty Zrównoważonego Rozwoju
Pióro odpowiedzialności
Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes”
Ogólnopolski konkurs wiedzy o ESG
Baza wiedzy o ESG
Baza wiedzy
Baza wiedzy o ESG
Wydarzenia
Encyklopedia ESG
Publikacje
Artykuły eksperckie
Podcast Odpowiedzialny
Dobre praktyki
Program partnerstwa
Naprzeciw potrzebom klientów niewidomych i niedowidzących – Irving
Metryka praktyki
Firma:
Irving,
Branża:
FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy:
Raport 2009
Wśród przedmiotów codziennego użytku w Polsce jedynie farmaceutyki posiadają oznaczenia brajlowskie, co regulowane jest ustawą. W celu ułatwienia funkcjonowaniu niewidomym i niedowidzącym klientom, producent herbaty Irving umieścił na każdym opakowaniu opis alfabetem Braille’a. Napisy przygotowano we współpracy z Markiem Jakubowskim – twórcą polskiej czcionki brajlowskiej stosowanej powszechnie przy projektowaniu opakowań z pismem Braille’a oraz w opracowaniach tyflokartograficznych i tyflograficznych.Herbaty Irving to pierwsze na polskim rynku produkty spożywcze posiadające oznakowania brajlowskie. Charakterystyczne „kropeczki” ułatwiają znalezienie, zarówno na sklepowej półce, jak i w domowej szafce, odpowiedniego rodzaju i smaku herbaty.Działaniom skierowanym do niewidomych i niedowidzących klientów firmy towarzyszyła kampania społeczna „Zobacz niewidomych”, której celem było zwrócenie uwagi na bariery, jakie muszą oni pokonywać w życiu codziennym. Zorganizowano szereg konkursów i akcji SMS-owych, z których dochód przeznaczono na wsparcie niewidzących podopiecznych Fundacji Przyjaciółka. W ramach edukacyjnej części kampanii wyprodukowany został specjalny kalendarz, z którego, dzięki specjalnej nakładce z oznaczeniami Braille’a, mogą także korzystać osoby niewidome. Zorganizowano również konkurs fotograficzno-plastyczny pt. „Świat bez barier”.
Nadchodzące wydarzenia
GRU
06
Konferencja D&I Changemakers
GRU
12
WEBINAR: ESRS – wskaźniki społeczne. Równość czy zrównoważenie?
LUT
23
Koniec naboru do 2. edycji Nagrody Karty Różnorodności
Pozostałe wydarzenia
Polecane
Rusza nabór dobrych praktyk do Raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2023"
Czy polscy pracodawcy dbają o różnorodne i włączające zespoły? Publikujemy szczegółowy raport z 3. edycji badania Diversity IN Check
Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie dotyczące pozostałych czterech celów środowiskowych Taksonomii UE
Chapter Zero Poland z nową Radą Programową i Komitetem Sterującym