Najgłośniejszy Maraton w Polsce

Metryka praktyki

Firma: Grupa Pelion,
Branża: Farmaceutyka,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Kultura i sztuka
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Firma Pelion S.A. od 2011 r. jest organizatorem DOZ Maratonu Łódź – wydarzenia o charakterze sportowym i społecznym, którego celem jest promocja zdrowia i aktywnego trybu życia a przy okazji miasta i jego kultury. Impreza adresowana jest zarówno do zawodowych biegaczy, jak i amatorów, a ważną grupę uczestników stanowią także kibice.

W 2017 r., podczas siódmej edycji DOZ Maratonu, kibicowanie stało się motywem przewodnim. Hasło przewodnie DOZ Maratonu Łódź 2017 brzmiało „Najgłośniejszy Maraton w Polsce”. Pod tym hasłem zorganizowany został konkurs dla zespołów muzycznych. Przy trasie maratonu zagrało 26 zespołów. Twarzą i ambasadorem projektu został Piotr Rogucki, wokalista zespołu Coma. Trasa DOZ Maratonu Łódź została podzielona na 5 Stref Muzycznych, a w każdej strefie można było się zetknąć z innym gatunkiem muzycznym (muzyką klubową, rock&rollem, jazzem i muzyką ludową, muzyką pop oraz muzyką świata). Dla wielu osób uczestniczących w maratonie jak i kibiców była to okazja do zetknięcia się i poznania wielu nowych form i formacji muzycznych.

Firma organizując taką formę dopingu promowała lokalne społeczności i organizacje. Planowana jest kontynuacja praktyki. Kolejna, ósma edycja DOZ Maratonu Łódź w kwietniu 2018 r. również odbędzie się pod hasłem „Najgłośniejszy Maraton w Polsce”. Ponownie do współpracy zaproszone zostaną zespoły, które swoją muzyką będą dopingować biegaczy na trasie.

Partnerem DOZ Maratonu jest Urząd Miasta Łodzi.