Mleczny Start – Partnerstwo dla Zdrowia – Danone

Metryka praktyki

Firma: Danone,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2006

Mleczny Start jest produktem użytecznym społecznie, który powstał jako odpowiedź trzech firm i instytucji naukowej na problem niedożywienia dzieci w Polsce. Firmy: Danone, Lubella, Biedronka oraz instytucja naukowo–badawcza Instytutu Matki i Dziecka stworzyły Partnerstwo dla Zdrowia, którego celem jest podejmowanie działań bezpośrednio przeciwdziałających konsekwencjom nieprawidłowego żywienia dzieci. W ramach Partnerstwa dla Zdrowia, przeprowadzono badanie na temat zwyczajów żywieniowych Polaków, które posłużyło do realizacji projektu. Podstawowym założeniem produktu było dopasowanie do potrzeb żywieniowych dzieci i dostępność dla bardzo szerokiej grupy odbiorców.

Mleczny Start jest kaszką z mlekiem, wzbogaconą składnikami mineralnymi i witaminami niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania organizmu dziecka. Partnerzy zrezygnowali z zysków, które mogłaby przynieść sprzedaż Mlecznego Startu. Produkt nie jest również reklamowany. Jedna saszetka Mlecznego Startu kosztuje dzięki temu 60 gr. Produkt dystrybuowany jest przez sieć sklepów Biedronka.

Mleczny Start nawiązuje do idei prof. Mohammada Yunusa – laureata pokojowej nagrody Nobla, który wymyślił produkt finansowy odpowiadający oczekiwaniom i możliwościom najbiedniejszych. Pokazał, że dobre ekonomiczne rozwiązania pomagają walczyć z ubóstwem.

Dla firmy zaangażowanie w tego typu inicjatywę pozwala na utworzenie samofinansującego się mechanizmu pomocy potrzebującym, który umożliwia działanie o charakterze długofalowym. W Polsce takie podejście jest innowacyjne. Dla wszystkich uczestniczących w Partnerstwie dla Zdrowia firm, przedsięwzięcie to jest elementem motywującym pracowników, budującym kulturę firmy (głoszone wartości są tu przekładane na praktykę) i wzmacniającym reputację wszystkich uczestników.