Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Marka Milka pochodzi z gór i wszystko, co się z nimi kojarzy, jest jej bliskie. Dla Polaków symbolem gór są Tatry. Dlatego tu właśnie Milka jest obecna już od dawna. Firma Kraft Foods Polska podjęła działania, których celem było wsparcie finansowe ochrony tego cennego przyrodniczo miejsca. We współpracy z Tatrzańskim Parkiem Narodowym wybrała 6 symboli Tatr: krokusa, Giewont, niedźwiedzia, kozicę, Morskie Oko i świstaka. Eksperci TPN zidentyfikowali dla każdego z symboli potencjalne zagrożenia oraz zaproponowali szereg działań, które w przyszłości pomogą te zagrożenia zminimalizować. W głosowaniu na stronie www.razemdlatatr.pl internauci wybrali 3 symbole, które ich zdaniem powinny otrzymać wsparcie finansowe: niedźwiedzia, świstaka i kozicę. Na ochronę tych 3 gatunków Milka przekazała 1 mln zł. Za tę sumę TPN zakupił m.in. wysokiej klasy sprzęt optyczny: noktowizory, kamery termowizyjne i kamery monitorujące ruch turystyczny. Ponadto sfinansuje badania genetyczne niedźwiedzi oraz szereg działań edukacyjnych.
Oprócz ekspertów z TPN akcję wspierał Urząd Miasta Zakopane jako jej honorowy patron oraz Biuro Promocji Miasta Zakopane. Współpraca z miastem obejmowała działania promujące akcję na terenie Zakopanego oraz organizację wydarzeń, które pomogły w rozreklamowaniu przedsięwzięcia wśród lokalnej społeczności i turystów.
Kampanii towarzyszyły liczne działania, których celem były edukacja i zachęcenie konsumentów do zaangażowania w akcję, do poznania problematyki tatrzańskiej przyrody i udziału w głosowaniu.
Bilans akcji „Milka. Razem dla Tatr” to 560 000 głosów oddanych na symbole tatrzańskiej przyrody, 3 miliony wejść na stronę www.razemdlatatr.pl, dziesiątki tysięcy fanów na portalach społecznościowych i szeroka obecność w mediach, która wpłynęła na wzrost popularności marki. Z badań konsumenckich przeprowadzonych po zakończeniu akcji wynika, że wzrosło skojarzenie Milki z zaangażowaniem społecznym.