MatchBeta – sztuczna inteligencja w planowaniu kariery 

Metryka praktyki

Firma: PwC,
Branża: Konsulting,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Tworzenie miejsc pracy i rozwój kompetencji
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca

Zespół Data Analytics PwC we współpracy z ekspertami w dziedzinie psychologii z Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS stworzył MatchBeta – platformę, która wykorzystuje sztuczną inteligencję w planowaniu kariery. Jest to pierwsze tego typu narzędzie w Polsce wspierające planowanie kariery i łączące pokolenie Millenials z pracodawcami. Test MatchBeta jest bezpłatny i dostępny online. Po wypełnieniu testu, student i absolwent otrzymuje natychmiastową informację zwrotną ze wskazaniem mocnych stron i potencjalnych obszarów do rozwoju, a co więcej jest mu rekomendowany obszar zawodowy, w którym najlepiej zostanie wykorzystany jego potencjał zawodowy, a wykonywana praca da mu satysfakcję.

Test MatchBeta oparty jest na wykorzystaniu najnowszej technologii jaką jest sztuczna inteligencja w doradztwie zawodowym. Młodzi ludzie dzięki niemu mogą na starcie uniknąć pomyłek zawodowych, jak i znaleźć dla siebie pracę, dającą satysfakcję, dopasowaną do ich potencjału zawodowego. Pracodawcom zaś ułatwia dotarcie do pokolenia aktualnie wchodzącego na rynek pracy.
Na portalu znajdują się również oferty płatnych staży i praktyk.

Sercem MatchBeta jest sztuczna inteligencja, która dzięki analizie autentycznych profili osób z doświadczeniem podpowie kandydatowi do jakiego zawodu ma największe predyspozycje, a pracodawcom wskaże kandydatów najlepiej dopasowanych do oferty stażu i kultury organizacyjnej ich firmy.

MatchBeta.pl to nie tylko test, ale także możliwość publikacji ofert płatnych praktyk, wielowymiarowa promocja i multimedialna biblioteka wiedzy o współczesnym rynku pracy jaką jest Karieroteka. Do tworzenia Karieroteki zapraszani są pracodawcy i doświadczeni pracownicy, którzy przedstawiają specyfikę zawodów przez nich wykonywanych.

Firma planuje przygotowanie informacji zwrotnej dla profesjonalistów, aby również oni mogli porównać się z rynkiem. Wraz z napływem nowych danych od profesjonalistów będzie także dopracowywany test MatchBeta, aby dawał jeszcze bardziej szczegółowe rekomendacje i informacje zwrotne kandydatom.

MatchBeta jest efektem współpracy zespołów Human Capital i Data Analytics z PwC oraz Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS. Do projektu zapraszani są klienci PwC – oferujący miejsca pracy dla młodych ludzi na poziomie praktyk, staży i entry level, m.in. Kompania Piwowarska czy Agora SA.

Więcej informacji: