Dla mediów
ENGLISH
O nas
Kim jesteśmy
Misja, wartości i standardy
Ludzie
Sprawozdania i raporty
Statut
Kontakt
Polityka prywatności i przetwarzanie danych osobowych
Co robimy
Współpraca
Współpraca z biznesem
Współpraca ze środowiskiem akademickim
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Współpraca z administracją
Współpraca międzynarodowa
Programy
Program Partnerstwa
Chapter Zero Poland
Karta Różnorodności
Karta Praw Dziecka w Biznesie
Centrum Wolontariatu Pracowniczego
Liga Odpowiedzialnego Biznesu
Prowadzenie badań
Szkolenia
Konkursy
O konkursach
Konkurs Raporty Zrównoważonego Rozwoju
Pióro odpowiedzialności
Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes”
Ogólnopolski konkurs wiedzy o ESG
Baza wiedzy o ESG
Baza wiedzy
Baza wiedzy o ESG
Wydarzenia
Encyklopedia ESG
Publikacje
Artykuły eksperckie
Podcast Odpowiedzialny
Dobre praktyki
Program partnerstwa
Mapy Dialogowe – DHL Express
Metryka praktyki
Firma:
DHL Express,
Branża:
Transport i logistyka,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy:
Raport 2008
W ramach światowej inicjatywy grupy Deutsche Post World Net w Polsce realizowana jest wieloletnia strategia First Choice, która ma na celu zaangażowanie pracowników w osiąganie celów strategicznych i operacyjnych firmy. Każdy pracownik może zgłosić pomysł na usprawnienie procesów DHL. Działania w obrębie strategii prowadzone są w oparciu o sprawdzoną metodykę ciągłego doskonalenia procesów. Pracownicy DHL Express Poland rozpoczęli w 2008 roku obejmujący całą Polskę cykl spotkań – warsztatów dotyczących strategii First Choice, podczas których poznając dokładnie cele firmy w poszczególnych obszarach, sami identyfikują problemy i szukają sposobów, jak je wyeliminować, aby zwiększać satysfakcję klientów ze świadczonych usług.Spotkania odbyły się łącznie w 40 lokalizacjach, gromadząc około 2100 kurierów oraz około 700 pracowników. Na warsztatach tych spotykali się i wspólnie pracowali przedstawiciele kurierów, pracowników punktów przyjęć, magazynu, działu rozliczeń, koordynatorów transportu kurierskiego, konsultantów telefonicznej obsługi klienta, działu sprzedaży oraz działów wsparcia. Kryteriami sukcesu programu są: ilość uczestników Road Show First Choice, ilość przeprowadzonych map dialogowych, ilość zgłoszonych propozycji udoskonaleń, np co można zmienić w dziale/firmie. Podczas warsztatów zdefiniowano obszary, w których następnie wprowadzono – na podstawie prac poszczególnych grup – rozwiązania mające zmienić i usprawnić funkcjonowanie firmy. W niektórych obszarach rozwiązania przyczyniły się do zredukowania kosztów. Mapy Dialogowe dają możliwość współpracy między pracownikami różnych działów firmy, ułatwiają integrację pracowników i wymianę doświadczeń. Warsztaty utwierdziły pracowników w przekonaniu, że warto mówić o swoich pomysłach i udoskonalać procesy i procedury, dzięki którym firma poprawia jakość i efektywność działań oraz obsługi klienta.
Nadchodzące wydarzenia
GRU
06
Konferencja D&I Changemakers
LUT
23
Koniec naboru do 2. edycji Nagrody Karty Różnorodności
Pozostałe wydarzenia
Polecane
Czy polscy pracodawcy dbają o różnorodne i włączające zespoły? Publikujemy szczegółowy raport z 3. edycji badania Diversity IN Check
Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie dotyczące pozostałych czterech celów środowiskowych Taksonomii UE
Chapter Zero Poland z nową Radą Programową i Komitetem Sterującym
Trwają konsultacje ws. SFDR