Mamy zielone pojęcie – Henkel Polska

Metryka praktyki

Firma: Henkel Polska,
Branża: FMCG, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009
Zrealizowany w 2009 roku projekt „Mamy zielone pojęcie” polegał na wprowadzeniu proekologicznych rozwiązań w funkcjonowaniu biura firmy oraz obejmował związane z tym działania  edukacyjne skierowane do pracowników. Projekt zrealizowano przy wsparciu merytorycznym Fundacji Nasza Ziemia.Każdy etap inicjatywy poświęcony był innemu ekologicznemu zagadnieniu, np. oszczędnemu wykorzystaniu papieru i energii elektrycznej, odpowiedzialnemu gospodarowaniu wodą, segregacji odpadów lub przyjaznemu środowisku korzystaniu z samochodów. W ramach projektu wymieniono drukarki na drukujące dwustronnie, a pracownicy byli zachęcani do elektronicznej archiwizacji  danych. Zorganizowano regularną zbiórkę makulatury, a w kuchniach pracowniczych stanęły zgniatarki do plastikowych butelek. W materiałach edukacyjnych zachęcano do oszczędnego korzystania z energii elektrycznej poprzez, między innymi, promowanie wyłączania niepotrzebnego oświetlenia oraz rozsądne korzystanie z czajników elektrycznych. Dla użytkowników aut służbowych  zorganizowany został konkurs, w którym nagrodą były lekcje eco-drivingu. Henkel Polska wykorzystywał w promocji projektu wszystkie dostępne narzędzia komunikacji wewnętrznej.

Projekt przyczynił się do wprowadzenia zmian systemowych w zakresie gospodarowania zasobami w biurach Henkla oraz przyniósł wymierne oszczędności, które oszacowano na ponad 50 tys.  złotych.