Mam Haka na Raka – GlaxoSmithKline

Metryka praktyki

Firma: GlaxoSmithKline,
Branża: Farmaceutyka,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009
Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” powstał z myślą o budowaniu społeczeństwa obywatelskiego w pełni odpowiedzialnego za zdrowie swoje i swoich bliskich. Inicjatywa adresowana jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy dowiadują się, jak walczyć z chorobami nowotworowymi, a następnie organizują w swoim środowisku imprezy i happeningi, by w niekonwencjonalny sposób przekazać tę wiedzę swoim bliskim, sąsiadom, innym uczniom. Sto najaktywniejszych zespołów bierze udział w Warsztacie Kreatywnym, gdzie wymyśla ogólnopolską kampanię społeczną o profilaktyce nowotworowej, a zwycięski projekt realizowany jest przez profesjonalną agencję reklamową, a następnie emitowany nieodpłatnie na terenie  całego kraju.Program umożliwia firmie GlaxoSmithKline realizować swoją misję, by pomagać ludziom czuć się lepiej, osiągać więcej, żyć dłużej. Co roku tematem kampanii jest profilaktyka innej choroby nowotworowej: pierwsza i druga edycja skupiały się wokół nowotworów piersi i raka szyjki macicy. Trzecia edycja, rozpoczęta w 2010 roku, poświęcona zostanie profilaktyce raka prostaty.

W dwóch poprzednich edycjach udział wzięło odpowiednio 2800 i 3000 zespołów. Program został uhonorowany nagrodą „Kampania Społeczna 2008” w konkursie organizowanym przez Fundację Komunikacji Społecznej.

Kampania wspiera Narodowy Program Zwalczania Chorób Nowotworowych.