Linia produktów ekologicznych „Go for Nature”

Metryka praktyki

Firma: Grupa CCC,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Ekoprodukty
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

Spółka CCC stale rozszerza linię produktów powstałych przy użyciu technologii lub materiałów ekologicznych, która sygnowana jest hasłem „Go for Nature”. Linia eko wpisuje się w Strategię Zrównoważonego Rozwoju Grupy CCC i jeden z jej kluczowych obszarów dotyczący odpowiedzialnego produktu.

W ramach kolekcji powstały m.in. buty ze skóry z ekologicznych garbarni (certyfikat LWG), akcesoria damskie, męskie i dziecięce, w których główny surowiec pochodzi z recyklingu butelek PET lub w pełni naturalnych surowców, a także produkty powstałe z najwyższą dbałością o środowisko naturalne (m.in. Water based PU).

Celem strategicznym na 2025 rok jest zawarcie we wszystkich kategoriach produktowych zrównoważonych kolekcji, natomiast ambicją do 2030 roku jest osiągnięcie poziomu 50% przychodów CCC pochodzących z produktów zrównoważonych.Buty i akcesoria z kolekcji „Go for Nature” mają 2 główne wyróżniki. Po pierwsze proces produkcji charakteryzuje się optymalizacją zużycia wody i energii przy zastosowaniu najnowszych technologii. Po drugie produkty z tej linii powstały z ekologicznych surowców i są wyróżnione trzema rodzajami etykiet: Leather Working Group, Water based PU oraz Recycled plastic bottles.

Działania te stanowią syntezę podejścia firmy do kwestii środowiskowych, a także są odpowiedzią na potrzeby klientów i rynku, na którym działa. Tworząc kolekcję „Go for Nature” CCC dba o wspólne dobro, jakim jest ekosystem.