Leroy Merlin dba o wellbeing swoich pracowników

Metryka praktyki

Firma: Leroy Merlin,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Zdrowie pracowników
Dokument źródłowy: Raport 2022

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca

Ostatnie trzy lata obfitowały w niespodziewane i stresujące wydarzenia. Dlatego firma Leroy Merlin Polska postanowiła zadbać o samopoczucie swoich pracowników. W 2020 r., z uwagi na pandemię COVID-19 i izolację społeczną, uruchomiono wsparcie psychologiczne oraz inne formy pomocy (np. cykliczne spotkania online). W 2022 r. wsparcie psychologiczne przedłużono po wybuchu wojny w Ukrainie. Uruchomiona na początku 2021 r. kafeteria benefitów pracowniczych działająca na platformie worksmile także pomogła firmie zadbać o dobrostan zatrudnionych. Na tej platformie w 2022 r. inicjowane były również, tzw. wyzwania sportowe, w ramach których pracownicy mogli dzielić się między sobą pozytywnymi emocjami powstającymi dzięki aktywności fizycznej. Program wsparcia psychologicznego był aktywny (z przerwami) praktycznie od początku 2020 r. do sierpnia 2022 r. Wyzwania na platformie worksmile cieszyły się zainteresowaniem. Przykładowo w dwumiesięcznym wyzwaniu wakacyjnym osiągnięto następujące rezultaty: łącznie wzięło w nim udział 627 osób, zarejestrowano 3041 aktywności. Całkowity pokonany dystans wyniósł 33 836 km i spalono 687,556 kcal.