Łatwiejszy Dostęp do Wiedzy – L’Oréal Polska

Metryka praktyki

Firma: L'Oréal Polska,
Branża: Farmaceutyka, FMCG, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009
„Łatwiejszy Dostęp do Wiedzy” to inicjatywa przygotowana przez polską filię firmy w ramach programu z okazji setnych urodzin Grupy L’Oréal (100 lat − 100 projektów, opracowanych przez filie  na całym świecie). Akcję skierowano do dzieci z rodzin potrzebujących z dzielnicy Białołęka w  Warszawie oraz z Pruszkowa, gdzie mieszczą się siedziby firmy – biuro i fabryka.W ramach projektu L’Oréal Polska wyremontował trzy lokalne siedziby Towarzystwa Przyjaciół  Dzieci, stworzył w nich pracownie komputerowe, a ponadto w dwóch z nich finansuje naukę języka angielskiego i informatyki dla około 100. dzieci w wieku od 5 do 18 lat (zajęcia 2 razy w tygodniu, od września 2009). Równolegle do zadań edukacyjnych, prowadzonych przez pedagogów, pracownicy  L’Oréala w ramach wolontariatu organizują dla dzieci liczne atrakcje i zajęcia. Odbyły się m.in. spotkania z serii prezentacja zawodów, mające na celu zainspirowanie młodzieży drogą zawodową, którą mogłaby wybrać w przyszłości, a także wyjścia do teatru i kina.

W przygotowaniu programu wzięła udział Grupa Robocza, złożona z pracowników poszczególnych działów L’Oréal Polska. Dzięki ich zaangażowaniu udało się opracować program i regularnie prowadzić działania na rzecz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Współpraca wpłynęła pozytywnie na ich integrację i motywację do pracy oraz zachęciła innych pracowników do włączenia się w projekt na zasadzie wolontariatu.