Konkurs Dojrz@łość w sieci. Dobre praktyki – UPC Polska

Metryka praktyki

Firma: UPC Polska,
Branża: Telekomunikacja,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dorosłych
Dokument źródłowy: Raport 2011

UPC Polska oraz Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce powołały Koalicję Cyfrowego Włączenia Generacji 50+ „Dojrz@łość w sieci”. Celem projektu jest zjednoczenie firm, organizacji pozarządowych, urzędów i instytucji na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z internetu. UPC w ramach tego projektu zrealizowało wraz z koalicjantami w 2011 roku ogólnopolski Konkurs „Dojrz@łość w sieci. Dobre praktyki”. W prace nad konkursem zaangażowała się większość członków Koalicji. Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego koordynowała prace grupy roboczej Koalicji przygotowującej konkurs. Współpraca przy projekcie pokazała, że skuteczna realizacja takich działań jest możliwa tylko w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne.

Celem konkursu „Dojrz@łość w sieci. Dobre Praktyki” jest stymulowanie działań edukacyjnych poprzez zebranie, przedstawienie i promocję wzorcowych działań w zakresie edukacji cyfrowej osób po 50 roku życia. Inicjatywa została objęta Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. Adresatami są organizacje, instytucje i firmy, które podejmują różnorodne akcje na rzecz edukacji cyfrowej dojrzałych Polaków. Gala konkursowa, podczas której nagrodzono wyróżnione praktyki, odbyła się we wrześniu 2011 roku w Pałacu Prezydenckim. Sukces projektu był determinowany przez efektywną współpracę koalicjantów, ich duże zaangażowanie oraz różnorodne doświadczenie.