Kongres Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Uczciwe praktyki operacyjne
Kategoria: Edukacja rynku
Dokument źródłowy: Raport 2019

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

Carrefour realizuje globalną strategię transformacji żywieniowej, która zakłada odejście od masowej dystrybucji na rzecz oferowania wysokojakościowej i przystępnej cenowo żywności. Działania te obejmują m.in demokratyzację produktów bio w Polsce, poprzez działania wspierające rozwój rolników i producentów, stymulowanie kluczowych interesariuszy do wsparcia rozwoju bio w kraju, a także poprzez szerokie działania edukacyjne.

W tym celu Carrefour zorganizował międzynarodowy kongres ECO FOOD 360, który miał na celu popularyzację i edukację nt. uprawy i konsumpcji produktów ekologicznych w Polsce oraz roli rolnictwa bio w kontekście walki ze zmianami klimatu. Wydarzenie zgromadziło ok. 400 gości. Podczas wydarzenia odbyło się blisko 30 eksperckich wystąpień dot.: rolnictwa i przetwórstwa żywności, logistyki, dystrybucji i zarządzania gospodarstwami rolnymi, wpływy rolnictwa konwencjonalnego oraz ekologicznego na środowiska, stylu życia i odpowiedzialnego biznesu, zdrowia oraz reklamy i promocji żywności bio.

Wśród gości i prelegentów znaleźli się: przedstawiciele MRiRW, MŚ, MZ oraz MIiR. Szeroko reprezentowane było środowisko polskich rolników oraz producentów żywności, w tym dostawców Carrefour, a także polskie i międzynarodowe środowisko naukowe. W kongresie udział wzięły też organizacje branżowe, NGOs związane z rolnictwem, produkcją żywności, CSR, ekologią, oraz studenci, klienci, pracownicy sieci. W Kongresie udział wzięło blisko 400 osób.

Jakościowe efekty wydarzenia potwierdza też grono wysokiej klasy ekspertów polskich i zagranicznych, którzy zgodzili się wystąpić podczas kongresu. Wśród gości specjalnych, którzy zabrali głos byli: Florent Guhl, dyrektor Francuskiej Agencji na rzecz Rozwoju i Promocji Rolnictwa Ekologicznego (Agence Bio), Karol Krajewski, doradca w Gabinecie MRiRW, Flavio Paoletti z Włoch, starszy naukowiec z Centrum Badań Żywności i Żywienia przy Radzie ds. Badań i Ekonomii Rolnictwa w Rzymie, Jostein Hertwig z Norwegii, zarządzający Międzynarodową Fundacją BERAS oraz Birthe Linddal, duńska socjolog i futurolog koncentrująca się na przyszłości żywności.

Organizatorzy zaobserwowali również duże zainteresowanie tematem żywności i produkcji ekologicznej uczestników.

Dzięki Kongresowi udało się skutecznie dotrzeć do wielu osób z różnych grup odbiorców: rolników konwencjonalnych, producentów i przetwórców żywności, instytucji rządowych i pozarządowych, liderów opinii, mediów oraz konsumentów, z przekazem dotyczącym tego jak ważne dla naszego zdrowia i dla przyszłości planety jest wspieranie lokalnego rolnictwa ekologicznego oraz uwzględnienie produktów ekologicznych w naszej codziennej diecie.

Po kongresie przygotowano Raport ECO FOOD 360, który jest merytorycznym opracowaniem wszystkich wystąpień z wydarzenia. Elektroniczna forma raportu jest ogólnodostępna na stronie www firmy.

https://serwiskorporacyjny.carrefour.pl/transformacja-zywieniowa/demokratyzacja-zywnosci-bio