Konferencja EDULab. Wyzwania rynku pracy w czasach nieprzewidywalnej zmiany    

Metryka praktyki

Firma: Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego,
Branża: Usługi,
Obszar tematyczny: Uczciwe praktyki operacyjne
Kategoria: Edukacja rynku
Dokument źródłowy: Raport 2020

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 17 - Partnerstwo na rzecz celów
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

To II edycja Konferencji dedykowanej analizie zmian na rynku pracy. Po okresie systematycznego rozwoju i utrwalania trendów rok 2020 postawił przed pracodawcami i pracownikami szereg nowych wyzwań. Sytuacja stała się niepewna, znacznie skrócił się też czas na podjęcie decyzji.

Celem Konferencji była prezentacja trendów i wskazanie możliwych kierunków ich rozwoju. Grono ekspertów prezentowało zachodzące na rynku pracy zmiany, wskazywało uczestnikom konkretne rozwiązania, wartościowe kompetencje, które warto nabyć oraz prezentowało sposoby weryfikacji wartości oferowanych szkoleń. Wyróżnikiem Konferencji EDULab jest jej podział na moduł przeznaczony dla pracodawców i dla pracowników oraz odpowiednie dostosowanie treści do takich odbiorców.

Wraz z partnerami – Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie i Instytutem Badań Edukacyjnych –  przygotowano i zrealizowano konferencję dla 120 osób, na której grono ekspertów przedstawiło aktualną diagnozę rynku pracy oraz nakreśliło możliwe trendy i kierunki kolejnych zmian.

Uczestnicy konferencji, zarówno przedsiębiorcy jaki i pracodawcy, otrzymali dużą dawkę wiedzy popartej badaniami i analizami. Wskazano trendy zmian na rynku pracy oraz kierunki do rozwoju i praktyki, które na nie odpowiadają. Przedsiębiorcy i menedżerowie poznali ideę uczenia się przez całe życie, dowiedzieli się jak wybierać szkolenia rozwijające pracowników oraz poznali zasady przywództwa w czasie kryzysu. Dowiedzieli się również jak organizować pracę zdalną i poznali zasady skutecznej komunikacji wewnętrznej w czasie kryzysu. Pracownicy poznali sposoby motywacji własnej w czasie pracy w odosobnieniu, ideę craftowania pracy, oraz zasady komunikowania się w zespole oraz z klientami w czasie pandemii.

Dzięki działaniu MARR S.A. buduje pozycję eksperta w zakresie wiedzy o rynku pracy oraz pozycję firmy dostarczającej nowoczesne rozwiązania dla przedsiębiorców.