Kodeks postępowania i program lojalnościowy – BP

Metryka praktyki

Firma: BP,
Branża: Surowce i paliwa,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2007
Wprowadzony przez firmę, obowiązujący wszystkich pracowników „Kodeks postępowania – rzetelność ponad wszystko”, zawiera reguły działań i strategie, które przejrzyście informują o zasadach prowadzenia odpowiedzialnego biznesu. Dokument, określając zasady: prowadzenia negocjacji, współpracy z kontrahentami oraz raportowania wyników finansowych, usprawnił funkcjonowanie procedur i transparentność w firmie. Wszyscy pracownicy BP w Polsce zostali przeszkoleni i podpisali deklarację pracy w oparciu o zasady kodeksu ,,Rzetelność ponad wszystko”. Dzięki temu BP buduje dobry wizerunek w otoczeniu zewnętrznym, a także obraz firmy godnej zaufania, co jest pomocne w relacjach z partnerami biznesowymi. Za prowadzenie biznesu przez BP w sposób odpowiedzialny, firma zajęła pierwsze miejsce w rankingu Manager Magazine ,,Good Company Ranking 2007”.Aby włączyć w strategię odpowiedzialności więcej interesariuszy, klienci firmy, w ramach programu lojalnościowego BP partnerclub, mogą przekazywać swoje zebrane punkty na obiady dla dzieci z popegeerowskich terenów. 100 punktów przekazanych przez klienta to jeden obiad dla dziecka. W ciągu 7 lat współpracy z PAH-em klienci BP przekazali na ten cel (poprzez program lojalnościowy) 2 367 839,36 zł. Liczba klientów biorących udział w programie z roku na rok się zwiększa.