Kobieta w świecie finansów – GE Money Bank

Metryka praktyki

Firma: GE Money Bank,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2008
Kampania „Kobieta w świecie finansów” jest elementem globalnego programu, który ma na celu edukację oraz wspieranie kobiet w osiąganiu niezależności finansowej. Inspiracją dla kampanii w Polsce były wyniki badań GfK Polonia, które pokazały, że Polki nie czują się pewnie w kwestiach dotyczących finansów, mają trudności z oszczędzaniem, obawiają się usług finansowych, chcą jednak poszerzać wiedzę na ten temat. Jednocześnie istnieją dane dowodzące, że im lepsza sytuacja finansowa kobiet, tym lepszy start w dorosłe życie mają ich dzieci.Kampanię edukacyjną z zakresu finansów, przygotowaną pod kątem potrzeb kobiet, zrealizowano we współpracy z Fundacją Centrum Promocji Kobiet, dr Ewą Lisowską (niezależnym ekspertem) oraz firmą Expander. W ramach kampanii w sierpniu i wrześniu 2008 roku, w Gdańsku, Warszawie i Krakowie zorganizowano 6 całodniowych warsztatów edukacyjnych, w których udział wzięło ponad 100 uczestniczek. Podczas warsztatów prowadzonych przez niezależnych ekspertów i pracowników GE Money Banku kobiety uczyły się świadomego podejmowania decyzji finansowych. Średnia ocena warsztatów przez uczestniczki wyniosła 4,76 (w skali 1-5, gdzie 5 oznacza ocenę najwyższą).

W ramach kampanii przygotowano również Poradnik, zawierający sposoby efektywnego zarządzania budżetem oraz praktyczny przegląd produktów bankowych. Stworzono także stronę internetową www.finansekobiet.org.pl prezentującą porady i praktyczne narzędzia pomocne przy zarządzaniu domowym budżetem. Już w ciągu pierwszych dwóch miesięcy odwiedziło ją 12,5 tys osób.