Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Od 2000 roku Avon Cosmetics Polska organizuje konkurs „Kobieta przedsiębiorcza”, który ma za zadanie wspierać kobiety w ich pracy zawodowej. Firma przyznaje nagrody kobietom rozwijającym z powodzeniem własne firmy. Ideą konkursu „Kobieta przedsiębiorcza” jest odkrycie i przedstawienie społeczeństwu kobiet, które z powodzeniem prowadzą własną firmę, stworzyły ją od podstaw z wykorzystaniem własnej energii i wiedzy. Kandydatki do tytułu muszą mieć rodzinę lub inne zobowiązania osobiste i nie mogą całkowicie poświęcić się karierze zawodowej. W ramach projektu „Kobieta przedsiębiorcza” Avon wspiera wydarzenia budujące pozytywny wizerunek zjawiska przedsiębiorczości w Polsce. Konkurs jest też elementem do społecznej kampanii promocyjnej – „Postaw na swoim! Przedsiębiorczość”, której patronuje Polska Rada Biznesu.
Konkurs „Kobieta przedsiębiorcza” Avonu jest częścią programu Unii Europejskiej i znalazł się wśród najlepszych przykładów akcji promujących zjawisko przedsiębiorczości kobiet w Europie. W 2004 r. projekt otrzymał wyróżnienie Medal Europejski przyznawane przez Business Centre Club oraz Urząd Komitetu Integracji Europejskiej za wyroby i usługi, które swoim standardem reprezentują poziom europejski.
W ramach piątej jubileuszowej edycji konkursu jury postanowiło przyznać 8 równorzędnych nagród w postaci statuetek Kobiety Przedsiębiorczej 2004.
Zwycięskie pomysły na biznes to m.in. agencja artystyczna, usługi medyczne, działalność konsultingowa, sklep spożywczy, cukiernia oraz turystyka dzieci i młodzieży. Jury postanowiło również przyznać dwa specjalne wyróżnienia dla Miejskiej Szkoły Tańca oraz zwyciężczyni konkursu wewnętrznego na najbardziej przedsiębiorczą konsultantkę Avonu.
Pod wspólnym hasłem „Kobieta przedsiębiorcza” organizowane są seminaria i konferencje dla kobiet. 2 czerwca 2004 we Wrocławiu firma Avon zorganizowała spotkanie o tym, czym jest sukces dla współczesnej kobiety. Natomiast 21 kwietnia w Warszawie odbyło się seminarium dla kobiet biznesu o tym, jak sprostać z godnością trudnym sytuacjom w biznesie. Spotkania miały charakter dyskusyjno – warsztatowy i były prowadzone przez znanych psychologów. Gośćmi były kobiety z kręgów biznesu, kultury, polityki, kobiety wpływowe i opiniotwórcze, reprezentantki organizacji kobiecych i biznesowych