Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Wychodząc naprzeciw potrzebie wspierania kobiet na rynku pracy, firma Accenture stworzyła program edukacyjny dla studentek „Kobiecy Akcent”. Składa się on z cyklu warsztatów i wykładów z zakresu konsultingu oraz umiejętności personalnych.
W 3. edycji programu brały udział studentki Politechniki Warszawskiej, które mogły poszerzyć swoją wiedzę o zagadnienia związane m.in.: z planowaniem kariery, radzeniem sobie ze zmianami oraz zasadami stylu w biznesie. W projekt zaangażowane zostały działy marketingu i komunikacji, rekrutacji oraz kierownictwo firmy. Warsztaty prowadziły pracownice Accenture oraz menedżerki z firm będących klientami Accenture, jak również psycholog biznesu, ekspertka etykiety biznesu oraz projektantka mody.
Głównym celem programu jest wsparcie studentek, aby uwierzyły w swoje możliwości i odniosły sukces w świecie biznesu. Dla firmy istotny jest także długofalowy cel związany z obszarem HR – stopniowe zwiększanie udziału kobiet pracujących w konsultingu w Accenture w Polsce, gdzie obecnie kobiety stanowią niemal ¼ zespołu. Nazwa programu nawiązuje do deklarowanych wartości oraz wizji pozycji kobiet w firmie, a także do samej nazwy przedsiębiorstwa, która jest skrótem hasła „Accent on the Future”.
Dzięki projektowi „Kobiecy Akcent” firma postrzegana jest jako przyjazna kobietom. Accenture planuje kontynuację warsztatów również w 2011 roku.