Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
SYTAUCJA/PROBLEM
Firma postanowiła promować walory turystyczne i ekonomiczne obszaru Żywiecczyzny i Podhala oraz podkreślać wyjątkowość i niepowtarzalność produktów z niego pochodzących. Takie działania mają doprowadzić do wzrostu sprzedaży produktów firmy oraz wzrostu atrakcyjności regionu.
OPIS PROJEKTU/ROZWIĄZANIE
W ramach Koalicji Marek Ziem Górskich prowadzone są następujące działania:
Sukcesy działań i popularność tej inicjatywy spowodowały, że w kwietniu 2005 powołano Stowarzyszenie Koalicja Marek Ziem Górskich, przyjęto statut i wybrano władze stowarzyszenia. Stowarzyszenie zakłada kooperację wielu środowisk przedsiębiorców i samorządów. Do Koalicji od momentu powstania przystąpiło już ponad 50 przedsiębiorstw. Prowadzona jest strona internetowa, wydawane są biuletyny informacyjne. W celu promocji regionów górskich przewiduje się także organizowanie targów i wystaw produktów regionalnych, prowadzenie kampanii reklamowych, przyznawanie wyróżnień dla przedsiębiorców, samorządów terytorialnych, najlepszych produktów.
KORZYŚCI
– Budowanie pozytywnego wizerunku firmy; – Umacnianie i budowanie nowych długofalowych relacji biznesowych; – Promocja regionu i marki.
WYZWANIA
– Wypracowanie modelu współpracy uwzględniającego potrzeby wszystkich członków KMZG; – Znalezienie partnerów projektu zainteresowanych długoterminową współpracą oraz konieczność „wzięcia spraw w swoje ręce”; – Śledzenie wydarzeń i zmian legislacyjnych w wielu obszarach istotnych z punktu widzenia tematyki będącej w centrum zainteresowania KMZG.
WARTO ZAPAMIĘTAĆ