Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Po jednej z kolejnych edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP), doradcy podatkowi z PricewaterhouseCoopers (PwC) zajęli się kwestią VAT-u od SMS-ów, z których dochód przeznaczany jest na cele dobroczynne. Po przeanalizowaniu istniejących przepisów prawnych okazało się, że środki przesyłane SMS-ami to jedyna obłożona podatkiem VAT forma przekazywania pieniędzy na cele charytatywne. W związku z tym PwC zainicjowało powstanie koalicji, do której przystąpiło ponad 20 największych organizacji charytatywnych w kraju, m.in. WOŚP, Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Batorego, Fundacja TVN i inne. Jej głównym celem jest doprowadzenie, w ramach obowiązujących ram prawnych, do zaniechania pobierania podatku VAT od charytatywnych SMS-ów, tak by całość przekazywanych środków trafiała do potrzebujących.Pod nadzorem PwC rozpoczęto formalną procedurę mającą doprowadzić do zmian, a jednocześnie zrealizowano kampanię społeczną na ten temat. Dzięki zaangażowaniu pracowników PwC z działu marketingu i IT założono stronę internetową Koalicji (www.smsbezvat.pl), gdzie do tej pory zebrano kilka tysięcy podpisów z poparciem dla akcji, w tym znanych działaczy społecznych i osób publicznych.
W lutym 2010 rząd poinformował, że zostało przygotowane rozporządzenie, dzięki któremu osoby wysyłające dobroczynne SMS-y nie będą musiały płacić od nich VAT-u.