Kino na Temat – Grupa Agora

Metryka praktyki

Firma: Grupa Agora,
Branża: Media,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dzieci i młodzieży
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

Ogólnopolska sieć kin Helios i „Gazeta Wyborcza”, wchodzące w skład Grupy Agora, z myślą o uczniach szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych przygotowały cykl seansów Kino na Temat, a także Kino na Temat Junior, czyli projekty edukacyjne dla przedszkoli i szkół podstawowych. Celem spotkań jest zachęcanie do częstszego zajmowania stanowiska w debatach społecznych. Seanse rozpoczynają się zawsze krótkim wprowadzeniem w tematykę, po którym następuje seans oraz punkt główny – dyskusja młodzieży z ekspertami. Kino na Temat porusza aktualne tematy społeczne, m.in. wykluczenie społeczne, bezrobocie młodych, życie na emigracji, tolerancja. Projekt otrzymał wsparcie ze Środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Partnerem cyklu jest Centrum Edukacji Obywatelskiej. W 2016 roku wśród filmów były m.in. „Ostatnia Rodzina”, „Wołyń oraz „Żałuję” dotykający prześladowań w szkole. Kino na Temat Junior uczy jak zagłębiać się w świat przyrody czy ekologii, ale również jak nazywać emocje, współpracować w grupie. W ramach projektu organizowane są konkursy plastyczne i literackie. Przed wybranymi seansami bajek z bieżącego repertuaru odbywają się krótkie quizy z pytaniami i zagadkami, skonstruowanymi zgodne z obowiązującą podstawą programową w szkołach podstawowych. W roku szkolnym 2015/2016 z tej formuły wyjścia do kina skorzystało ponad 60 tys. widzów. Kino na Temat to ok. 1600 seansów i blisko 160 tys. widzów.

Więcej informacji