„Kierunek: kariera” – warsztaty dla osób poszukujących pracy – Blue Media

Metryka praktyki

Firma: Blue Media,
Branża: IT,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dorosłych
Dokument źródłowy: Raport 2010

Poszukujący pracy często nie wiedzą, jak poradzić sobie podczas procesu rekrutacji, w tym jak zachować się w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.

Firma Blue Media, we współpracy z Centrum Integracja w Gdyni, które na co dzień współdziała z osobami szukającymi pracy – postanowiła temu zaradzić. Wspólnie zorganizowali warsztaty „Kierunek: kariera”, których głównym celem było przygotowanie do kontaktu z rekruterami oraz przećwiczenie rozmowy kwalifikacyjnej. Część teoretyczną przydatną w procesie rekrutacji poprowadziło Centrum Integracja, natomiast ćwiczenia praktyczne przygotowali pracownicy Blue Media. W warsztatach wzięło udział 10 osób. Uczestnik, który najlepiej poradził sobie z zadaniami przygotowanymi przez prowadzących, został zaproszony na płatne praktyki w dziale obsługi klienta.

Dodatkowo, pomimo że nie było na początku takich planów, na bezpłatne praktyki zaproszono też drugą osobę, która bardzo dobrze wypadła w trakcie szkoleń. W efekcie jedna osoba została na stałe zatrudniona w dziale obsługi klienta w firmie, a pozostałe osoby zdobyły cenną wiedzę oraz praktyczne umiejętności autoprezentacji podczas rozmów kwalifikacyjnych.

Dzięki projektowi „Kierunek: kariera” firma zdobyła wartościowego pracownika. Blue Media zaprezentowała się społeczności lokalnej jako odpowiedzialny pracodawca. Firma ma zamiar kontynuować warsztaty w 2011 roku oraz zwiększyć liczbę proponowanych praktyk.