KiedyDoSklepu.pl

Metryka praktyki

Firma: MasterCard Europe,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Zdrowie i bezpieczeństwo konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

Pomysł na platformę KiedyDoSklepu.pl (KDS) pojawił się wiosną 2020 r., w obliczu sytuacji pandemicznej. KiedyDoSklepu.pl Mastercard Europe Oddział w Polsce to bezpłatna, oparta na danych transakcyjnych usługa, pozwalająca zaplanować wizytę w sklepie spożywczym na czas, kiedy panuje w nim najmniejszy ruch. Na stronie KiedyDoSklepu.pl, po wpisaniu kodu pocztowego, rodzaju sklepu i dnia tygodnia, konsument mógł sprawdzić, w jakich godzinach spodziewany ruch w sklepie jest najmniejszy. Wykresy zostały oparte na zagregowanych i zanonimizowanych danych transakcyjnych Mastercard i były na bieżąco aktualizowane. Mastercard wykorzystał uruchomiony w ramach projektu system analizy i prezentacji trendów zakupowych, aby sprawdzać obłożenie sklepów w poszczególnych etapach lockdownu. Wnioski z analiz były publikowane, umożliwiając detalistom i administracji publicznej na wyciąganie wniosków ze skutków podejmowanych decyzji. Np. sprzedawcy detaliczni mogli lepiej prognozować zapotrzebowanie na pracowników lub modyfikować godziny otwarcia.

Większość (58%) osób, które zetknęły się z komunikacją dotyczącą usługi, zadeklarowała chęć skorzystania z serwisu. Od momentu udostępnienia usługi do lutego 2021 r. strona została odwiedzona 276,7 tys. razy przez 242,4 tys. unikalnych użytkowników, którzy sprawdzali ruch w okolicznych sklepach, wpisując 53,9 tys. różnych kodów pocztowych. Można założyć, że usługa skłoniła 220 tys. osób do większej troski o swoje zdrowie i bezpieczeństwo poprzez planowanie zakupów w najbardziej optymalnym czasie.

https://kiedydosklepu.pl/

https://www.youtube.com/watch?v=GGQAZO5744U