Kaufland wprowadził własną klasyfikację chowu kurczaków

Metryka praktyki

Firma: Kaufland Polska Markety,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Ekoprodukty
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Aby zrozumieć różnice w oferowanych rodzajach mięsa z kurczaka oraz wspierać świadome wyboru konsumentów, Kaufland wprowadził własną klasyfikację chowu kurczaka oraz specjalne oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych.

Na etykiecie umieszczonej z przodu opakowania konsumenci znajdą trzystopniową klasyfikację: 1 – oznacza chów bez antybiotyków, 2 – chów wybiegowy, 3 – chów ekologiczny. Klient otrzymuje także czytelne informacje na temat warunków chowu kurczaków, takie jak: długość okresu chowu, brak użycia w chowie antybiotyków, rodzaj użytej paszy. Oznaczenia można znaleźć na mięsie z kurczaka marek Kaufland: K-Favourites, K-Stąd Takie Dobre oraz K-Bio.

Tym samym sieć odpowiada na zapotrzebowanie klientów, którzy nie tylko coraz częściej analizują skład produktu i jego wartości odżywcze, ale także są coraz bardziej wrażliwi na warunki życia zwierząt hodowlanych.Klasyfikację chowu kurczaka sieci Kaufland można znaleźć na produktach mięsnych marek własnych K-Favourites, K-Stąd Takie Dobre i K-Bio (m.in. tuszka z kurczaka, filet, mięso na gulasz z fileta, nogi, porcja rosołowa i połówka kurczaka).

Firma Kaufland konsekwentnie realizuje strategię odpowiedzialnego biznesu, podejmując różnorodne inicjatywy służące m.in. ochronie środowiska, a także poprawie sytuacji zwierząt hodowlanych. Dzięki wprowadzeniu klasyfikacji chowu kurczaka Kaufland dba o większą świadomość konsumentów na temat sposobu wytwarzania produktów pochodzenia zwierzęcego. Wprowadzona klasyfikacja chowu kurczaka pozwala konsumentom w szybki i łatwy sposób ocenić sposób produkcji mięsa.