Kampania społeczna „Stand Up – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”

Metryka praktyki

Firma: L'Oréal Polska,
Branża: Farmaceutyka, FMCG, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny: Prawa człowieka
Kategoria: Edukacja
Dokument źródłowy: Raport 2022

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 17 - Partnerstwo na rzecz celów
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
- Cel 5 - Równość płci

Z badań wynika, że 84% kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych. Tylko w 31% przypadków ktoś okazał im wsparcie, a 86% świadków molestowania nie wiedziało, jak reagować. W związku z tym firma L’Oréal Polska, we współpracy z Centrum Praw Kobiet, zrealizowała kampanię społeczną „Stand Up – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”. Globalny partner organizacja Right To Be opracował METODĘ 5D – techniki będące wsparciem dla osoby molestowanej oraz sposób pokazania sprawcy i świadkom, że jego zachowanie nie jest akceptowane. Przeszkolono już ponad 1,3 mln osób na całym świecie, w tym 20 tys. w Polsce. Kampania w Polsce została objęta patronatem honorowym Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Prezydenta m.st. Warszawy i prezydentów Łodzi, Poznania, Gdańska, Krakowa i Wrocławia.