Kampania społeczna „Spokojna głowa w kasku” – Michelin

Metryka praktyki

Firma: Michelin Polska,
Branża: Motoryzacja,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2004

Michelin zorganizowała latem 2004 roku wakacyjną kampanię adresowaną do młodych rowerzystów i ich rodziców: „Spokojna głowa w kasku”.

Kampania ma na celu rozpowszechnianie zwyczaju noszenia kasków podczas jazdy. Michelin zamówił badania wśród rodziców dzieci w wieku 4-15 lat, z których wynika, że w kaskach jeździ tylko 33 procent dzieciaków.

Ponad 30 procent rodziców odpowiedziało, że nie kupują kasków, bo ich pociechy po prostu nie chcą ich nosić. W ramach akcji wraz z Gazetą Wyborczą Michelin ufundował dodatek w gazecie z trasami rowerowymi Warszawy i okolic. Dzieci z Olsztyna za pośrednictwem lokalnej prasy brały udział w konkursie na hasło promujące kask – nagrodą były właśnie kaski i inne akcesoria rowerowe.

Michelin przez okres lata przypominała rowerzystom o kaskach poprzez billboardy w Warszawie i Olsztynie. W następnych latach akcja rozszerzy się na inne miasta Polski.