Kampania społeczna „Nie płacę za pracę” – OTTO Work Force Polska

Metryka praktyki

Firma: OTTO Polska,
Branża: Usługi,
Obszar tematyczny: Uczciwe praktyki operacyjne
Kategoria: Edukacja rynku
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca

Agencja pośrednictwa pracy OTTO Work Force Polska wspólnie z Fundacją ,,Nasz Wybór’’ stworzyły projekt kampanii społecznej – „Nie płacę za pracę”. Kampania edukacyjna ma zapobiec patologiom w zatrudnianiu Ukraińców na polskim rynku pracy. Wielu z nich jest przekonanych, że aby pracować w Polsce muszą zapłacić pośrednikom. Dokonują opłat za miejsce pracy w Polsce, za wizy, oświadczenia oraz dokumenty. Nie mają świadomości, że załatwienie formalności jest bezpłatne, a jedyną opłatą jest koszt wizy. W celu uświadomienia Ukraińców, że mogą podjąć legalną pracę w Polsce bez opłat w ramach projektu oferowano dostęp do wiedzy na temat praw pracowników, możliwości podjęcia legalnej pracy w Polsce a także dostęp do ofert pracy u sprawdzonych pracodawców. Pokazywano również jak poradzić sobie, gdy pracownik zostanie oszukany przez pracodawcę.

Na stronie internetowej projektu znalazł się informator. Ukazał się on także w wersji drukowanej, jest rozpowszechniany przez biura OTTO w Polsce i na Ukrainie i przez Fundację ,,Nasz Wybór’’. Misja projektu obejmuje też pomoc w poznaniu Polski, języka, tradycji, a także problemów codziennego życia.