Kampania społeczna „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu – #ZEROwymówek” z Andrzej Rysuje

Metryka praktyki

Firma: Kompania Piwowarska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Odpowiedzialna konsumpcja
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Kampania społeczna „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu – #ZEROwymówek” z Andrzej Rysuje została skierowana do kierowców, ich bliskich, ale też do każdego, kto może powstrzymać osoby pijące alkohol od wsiadania za kierownicę. W ramach inicjatywy zmierzono się z powszechnymi wymówkami kierowców. Celem akcji Kompanii Piwowarskiej było przypomnienie o zasadach odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Przekazy kampanii dotarły do 3,6 mln użytkowników mediów społecznościowych oraz wywołały 1,4 mln reakcji internautów.

Kompania Piwowarska uważa, że alkohol nie jest produktem jak każdy inny i zawsze powinien być spożywany w sposób odpowiedzialny. W działaniach prewencyjnych, obejmujących produkcję piwa, jego reklamę i sprzedaż, firma skupia się przede wszystkim na 4 obszarach: promowaniu umiarkowanej i odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, przeciwdziałaniu sprzedaży i konsumpcji alkoholu przez nieletnich, przeciwdziałaniu spożywaniu alkoholu przez kobiety w ciąży, przeciwdziałaniu prowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu.