Kampania Społeczna „Bezpieczna Autostrada”

Metryka praktyki

Firma: Compensa TU Vienna Insurance Group,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Bezpieczeństwo na drodze
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Od 3 kwartału 2017 i przez cały 2018 rok Compensa TU prowadziła Kampanię Społeczną „Bezpieczna Autostrada” na rzecz poprawy bezpieczeństwa na autostradach.

Według danych Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, partnera merytorycznego Compensy w przeprowadzonej akcji 85% kierowców nie potrafi poruszać się po autostradach. W doniesieniach medialnych widoczny jest brak umiejętności pozostawienia korytarza ratunkowego w przypadku wypadków, a 80% kierowców deklaruje, że nie potrafi skutecznie udzielać pierwszej pomocy.

W ramach kampanii firma przeprowadziła 40 szkoleń z pierwszej pomocy, w których przeszkoliła ponad 650 osób. Zorganizowano także eventy w miejscach obsługi pasażerów na autostradach, podczas których odwiedzający mogli sprawdzić swój refleks, sprawdzić percepcję w narko/alkogoglach, wiedzę na temat bezpiecznej jazdy po autostradzie i z zakresu pierwszej pomocy.

Rozdano również 365 000 materiałów edukacyjnych dla dorosłych i dzieci dotyczących bezpiecznej jazdy po autostradzie i z zakresu pierwszej pomocy.

Kampanię wspierała strona www.bezpiecznaautostrada.pl, na której powołano społeczność bezpiecznych kierowców „autobezpieczni”. Aby przystąpić do społeczności, kierowcy musieli zdeklarować przestrzeganie 9 konkretnych zasad bezpiecznego kierowcy.