Kampania promocyjna dla pracowników „Przypnij się do życia” – Lafarge

Metryka praktyki

Firma: Lafarge,
Branża: Budownictwo i nieruchomości,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Bezpieczeństwo w miejscu pracy
Dokument źródłowy: Raport 2010

Dla firmy Lafarge bezpieczeństwo jest priorytetem. We wszystkich krajach, w których działa, wprowadzone są jednolite zasady bezpieczeństwa. Działania te dotyczą również firm współpracujących z Lafarge.

Od czerwca do grudnia 2010 roku trwała kampania promocyjna „Przypnij się do życia” skierowana do pracowników Lafarge w Polsce. Kampania polegała na informowaniu pracowników o prawidłowym i nieprawidłowym postępowaniu podczas jazdy, dostarczaniu faktów, na rozmowach z ekspertami, organizowaniu szkoleń. Wykorzystano plakaty, mailingi, ulotki, spotkania i najróżniejsze eventy. Częścią akcji były działania edukacyjne dla najmłodszych dotyczące bezpiecznego zachowania na drodze. Dla dzieci pracowników zostały przygotowane gry edukacyjne, puzzle i odblaskowe elementy pomocne w bezpiecznym poruszaniu się, m.in. w dotarciu do szkoły.

W ramach kampanii wdrażany był również program szkoleń kierowców samochodów służbowych. Składał się z 2 etapów: doskonalenie techniki jazdy w ekstremalnych warunkach oraz nauka elementów jazdy defensywnej i eco (używanie auta w sposób ekonomiczny i ekologiczny). Projekt zakończył się w grudniu 2010 roku szkoleniami z pierwszej pomocy przedmedycznej, przede wszystkim pomocy poszkodowanym w wypadkach samochodowych.

Dzięki działaniom edukacyjnym w zakładach cementowych w Polsce nie odnotowano żadnego wypadku od 5 lat.
W 2010 roku Lafarge otrzymał nagrodę „Edukator” Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów jako firma najbardziej zaangażowana w edukację kierowców.