Kampania edukacyjna „Testerzy Jakości”

Metryka praktyki

Firma: TÜV Rheinland Polska,
Branża: Usługi,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Edukacja konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

TÜV Rheinland Polska chcąc podnieść świadomość konsumentów w zakresie jakości i bezpieczeństwa produktów codziennego użytku, stworzyli Kampanię edukacyjną „Testerzy Jakości”. Kampania jest cotygodniowym filmem na Youtube, w którym prowadzący radzą, na jakie cechy konkretnych produktów należy zwracać uwagę, by być pewnym ich jakości i bezpieczeństwa dla życia i zdrowia. Autorzy testują produkty, by sprawdzić ich jakość oraz zgodność z opisami od producentów. Przybliżają także tematykę certyfikacji jakości, m.in. poprzez pokazanie pracy ekspertów pracujących w laboratorium czy pokazywanie sprzętów laboratoryjnych, za pomocą których testuje się produkty wchodzące na rynek. Prowadzący radzą też, czym się kierować, by wybrać najlepszy jakościowo produkt spośród danej grupy towarów. Uczą jak nie dać się oszukać nieuczciwym sprzedawcom i edukują na temat praw konsumenckich. W filmach występują eksperci TÜV Rheinland Polska oraz popularyzatorzy wiedzy naukowej, np. dr Tomasz Rożek.

Kanał Testerów Jakości na Youtube

Prezentacja wyników badania

Motywacje polskich konsumentów i ich stosunek do jakości from TÜV Rheinland Polska. Sp. z o.o.