Kampania edukacyjna na rzecz zrównoważonego i energooszczędnego budownictwa z wykorzystaniem szkła – Pilkington Polska

Metryka praktyki

Firma: Pilkington Polska,
Branża: Przemysł ciężki,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Edukacja ekologiczna
Dokument źródłowy: Raport 2011

Ideą programu edukacyjnego jest pokazanie uczestnikom rynku budowlanego i szerokiemu społeczeństwu, jak wykorzystanie szkła i systemów przeszkleń, może zwiększyć energooszczędność budynku i jego zrównoważenie. Program skierowany jest zarówno do specjalistów (architektów, deweloperów, inwestorów budowlanych), jak i zwykłych osób, niemających specjalistycznej wiedzy z zakresu budownictwa, ale zainteresowanych możliwością zwiększenia energooszczędności swojego domu.

W ramach programu eksperci Pilkington Polska opracowali cykl artykułów eksperckich na temat roli szkła w budownictwie zrównoważonym; opracowali publikację pt. „Uzyskiwanie punktów w systemie certyfikacji BREEAM dzięki zaawansowanym produktom szklanym grupy NSG”; przeprowadzili cykl seminariów dla architektów w największych miastach Polski pt. „Zastosowanie nowoczesnych technologii w architekturze”; byli prelegentami w panelach dyskusyjnych podczas cyklu seminariów pt. „Partnerstwo na wszystkich etapach powstawania zrównoważonej inwestycji budowlanej” i konferencji „Future 4 Build”. Inicjatorami projektu są pracownicy zaangażowani w działalność firmy na rzecz obniżania emisji CO2. Realizację koordynuje Dział Komunikacji Marketingowej.

Projekt propaguje ideę zrównoważonego budownictwa i podnosi świadomość społeczną w tym zakresie. Ma też na celu przekonanie wszystkich uczestników rynku budowlanego do szerszego stosowania w budownictwie technologii, które powodują, że budynki są przyjazne dla środowiska naturalnego.