Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
„Mam SM” to akcja, która ma na celu przede wszystkim uświadomienie społeczeństwu, czym jest stwardnienie rozsiane. Ta choroba neurologiczna dotyka najczęściej osoby w wieku od 20. do 40. roku życia, w Polsce choruje na nią 40 tysięcy osób. Gedeon Richter opracował pierwszy w Polsce i na świecie interaktywny serwis z symulacją pozwalającą poczuć, czym jest SM – aby zrozumieć codzienne trudności osób dotkniętych tą chorobą.
Obok strony www.mamsm.pl powstała anglojęzyczna wersja www.havingms.com. Aplikacja wykorzystywana jest w pracy przez Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego.
Kolejnym działaniem w ramach kampanii edukacyjnej „Mam SM” było zorganizowanie akcji na 10 uniwersytetach medycznych w całej Polsce. Z symulacji dotyczącej SM skorzystało 2 tysiące studentów medycyny, dzięki czemu – jako lekarze – będą szybciej potrafili zdiagnozować tę chorobę.
W czasie kampanii, w okresie od lipca 2009 do listopada 2010 roku, w mediach ukazało się łącznie około 400 publikacji, prawie 5600 użytkowników portalu YouTube obejrzało film „Eksperyment” (element symulacji mamsm.pl), a ponad 1300 filmik promujący serwis mamsm.pl. W serwisie mamsm.pl oraz havingms.com zarejestrowano w sumie ponad 270 tysięcy odwiedzin i 380 tysięcy odsłon. Podczas akcji rozdano blisko 10 tysięcy płyt CD z symulacją, 5 tysięcy ulotek i rozwieszono 300 plakatów dotyczących tematyki stwardnienia rozsianego.
Dzięki inicjatywie i innowacyjnemu narzędziu edukacyjnemu wykorzystującemu internet wiele osób mogło poznać codzienne problemy chorych na SM. Pacjentom zaś poprawiły się relacje z bliskimi, którzy lepiej rozumieją, na czym polegają objawy choroby.