Kampania Czytaj etykiety – Jeronimo Martins Polska

Metryka praktyki

Firma: Jeronimo Martins Polska,
Branża: FMCG, Handel,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Edukacja konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2013

Celem kampanii zorganizowanej przez firmę Jeronimo Martins Polska była edukacja klientów sieci Biedronka, jak poprawnie interpretować informacje zawarte na etykietach produktów. Poprzez akcję Czytaj etykiety próbowano uświadomić klientom konieczność zwracania uwagi na wartości odżywcze kupowanych produktów. Od marca do maja 2013 roku w blisko 100 sklepach sieci Biedronka klienci mogli skorzystać z bezpłatnych porad dietetyków i otrzymać materiały edukacyjne na temat właściwej interpretacji etykiet produktów spożywczych. Dietetycy z Polskiego Towarzystwa Dietetyki udzielili blisko 3 tys. klientów porad żywieniowych (m.in. w zakresie żywieniowym i zdrowotnym, zawartości alergenów, witamin i składników mineralnych, rodzaju substancji dodatkowych, warunków przechowywania). Dodatkowo klienci otrzymali niemal 10 tys. zestawów materiałów edukacyjnych z praktycznymi wskazówkami na temat prawidłowego żywienia i podejmowania decyzji przy półce sklepowej.