Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Kampania Ciśnienie na życie Polpharmy służyła podniesieniu poziomu wiedzy na temat profilaktyki schorzeń układu krążenia, aby minimalizować ryzyko poważnych zdarzeń kardiologicznych, takich jak zawał serca czy udar niedokrwienny mózgu. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. W ramach kampanii w 40 miejscowościach na terenie całego kraju wykonano 200 tys. pomiarów ciśnienia krwi. Za każdy pomiar firma przekazała złotówkę na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Kampanii towarzyszyło również nowe badanie wieku serca za pomocą specjalnie przygotowanej aplikacji „Wiek serca” stworzonej przez ekspertów z Uniwersytetu Gdańskiego – pierwsze na taką skalę w Europie. Zwieńczeniem działań będzie raport „Serce Polaka”, w którym wykorzystane zostaną dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego.