Kampania Carlsberg Polska „Trzeźwo myślę”

Metryka praktyki

Firma: Carlsberg Polska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Odpowiedzialna konsumpcja
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Kampania Trzeźwo myślę miała na celu zwiększenie świadomości i promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu jako elementu nowoczesnego stylu życia. Hasło kampanii nawiązuje do umiejętności racjonalnego myślenia oraz kontroli swojego życia, odkrywania świata i odczuwania radości i przyjemności z każdego dnia. Działania Carlsberg Polska w ramach #TrzeźwoMyślę przeprowadzone zostały w oparciu o trzy kluczowe elementy: rozrywkę, edukację oraz zaangażowanie konsumentów. Stworzono dedykowaną zakładkę na stronie carlsbergpolska.pl. Ambasadorem kampanii został Łukasz Jakóbiak. Influencer przygotował na Instagramie krótki filmik i konkurs dla fanów na trzeźwe myśli, które później znalazły się na zawieszkach samochodowych do aut i serii koszulek rozdawanych konsumentom w konkursach, barmanom z restauracji wspierających kampanię, a także pracownikom i partnerom Carlsberg Polska. Kulminacyjnym momentem kampanii były obchody Światowego Dnia Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa (ang. GBRD – Global Beer Responsible Day) 15 września 2017 r. Tego dnia w siedmiu warszawskich pubach i restauracjach ustawiono fotobudki z wydrukowanymi na piance hasłami kampanii, które goście wykorzystywali do zdjęć. Rozdano także 500 voucherów ze zniżką na przejazd taxi, by konsumenci mogli bezpiecznie wrócić po imprezie do domu.