Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
SYTUACJA/PROBLEM:
Hewlett-Packard (HP) jako dostawca rozwiązań technicznych obejmujących szeroko rozumianą infrastrukturę informatyczną szuka rozwiązań prowadzących do zmniejszenia swojego oddziaływania na środowisko, nie rezygnując z dostarczania wysokiej jakości usług.
OPIS PROJEKTU/ROZWIĄZANIE:
HP prowadzi w Polsce Program Ekologiczny, którego celem jest edukacja, wspieranie postaw przyjaznych środowisku i promocja proekologicznej polityki firmy. W ramach programu realizowanych jest kilka przedsięwzięć: – program odbioru i recyklingu oryginalnych wkładów do drukarek HP laserowych (dla klientów instytucjonalnych i indywidualnych) i atramentowych (dla klientów instytucjonalnych). Wkłady te są następnie przetwarzane przy użyciu bezpiecznych dla środowiska metod; – HP zainicjowało ogólnopolski konkurs ekologiczny W harmonii z przyrodą, który skierowany jest do organizacji pozarządowych. Ideą konkursu jest dotarcie do najciekawszych inicjatyw ekologicznych i umożliwienie realizacji ich projektów. Wysokość ufundowanych przez HP nagród wynosi 30.000 zł (I nagroda), 15,000 zł (II nagroda), 10,000 zł (III nagroda); – w ramach promocji postaw proekologicznych wśród dzieci i młodzieży zorganizowano konkurs ekologiczny dla szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Szkoły mogą zgłaszać praktyczne projekty dotyczące, np. zbiórki i segregacji odpadów, oszczędności wody i energii elektrycznej itp. Nagrodami w konkursie są zestawy sprzętu komputerowego i drukarki HP; – promowanie wśród mediów tematu ochrony środowiska i postaw proekologicznych w społeczeństwie poprzez ufundowanie nagrody w kategorii ochrony środowiska w konkursie o Nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Co roku w konkursie przyznawana jest nagroda im. Prof. Stefana Myczkowskiego Klubu Publicystów Ochrony Środowiska Ekos za publikacje z dziedziny ochrony środowiska pod patronatem firmy HP.
KORZYŚCI:
– Zmniejszenie ubocznych skutków produktów i usług; – Działalność firmy jest bardziej przyjazna dla klientów i otoczenia; – Pozyskiwanie nowych klientów i budowanie partnerskich, przejrzystych relacji z interesariuszami.
WYZWANIA:
– Na etapie tworzenia programu największym wyzwaniem było określenie problemów i grup docelowych, do których należy skierować działania; – Na etapie wdrażania trudności dostarczyło dotarcie z informacją do beneficjentów programu w sytuacji ograniczonego budżetu promocyjnego.
WARTO ZAPAMIĘTAĆ:
– W przygotowaniu i realizacji projektu ważna jest jego wszechstronność i możliwość dotarcia do jak największej grupy zróżnicowanych odbiorców i beneficjentów, oczywiście na miarę indywidualnych możliwości danej firmy.